20 procent andel egna märkesvaror 2012

15 juni 2010 10:10

Mekonomens egna märkesvaror ska svara för 20 procent av den totala försäljningen 2012. Det förklarade Mekonomens VD och koncernchef Håkan Lundstedt vid företagets kapitalmarknadsdag på tisdagen.

Mekonomens egna märkesvaror introducerades 2009. Sortimentet består av både tillbehör och reservdelar av originalkvalitet. En viktig del i Mekonomens satsning är också att erbjuda miljömärkta produkter, vilket efterfrågas av allt fler konsumenter.

”Försäljningen av våra egna märkesvaror har mottagits mycket positivt av konsumenterna och har överträffat våra mål. Genom att erbjuda egna märkesvaror av originalkvalitet inom reservdelar, får kunderna fler alternativ att välja mellan. Vi kommer därför att öka takten och lansera fler egna märkesvaror. Målet är att de ska stå för 20 procent av försäljningen 2012” säger Håkan Lundstedt, VD och koncernchef för Mekonomen AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Håkan Lundstedt, VD och koncernchef Mekonomen AB, tel 08-464 00 00

Gunilla Spongh, CFO Mekonomen AB, tel 08-464 00 00

Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Skandinaviens ledande bildelskedja med egen grossistverk­samhet, mer än 200 butiker och mer än 1000 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärke.

Åk till toppen