Mekonomen siktar på en miljon kortkunder 2012

15 juni 2010 10:15

Mekonomen ska flerfaldiga antalet kortkunder till en miljon 2012.

Mekonomen-kortet introducerades 2009 och ger 10 procent rabatt på alla tillbehör i butiken. Kortet finns i två versioner, det svarta Mekonomen-kortet med fyra månaders kredit utan ränta och avgifter och det gula Mekonomen-kortet utan kredit.

”Sedan lanseringen av det gula Mekonomen-kortet och vårt erbjudande om 10 procent på alla tillbehör i butiken har vi sett en mycket stark tillväxt i antalet kortkunder. Mekonomen-kortet har alla förutsättningar att finnas i varje bilägares plånbok i Skandinavien och vi ser en miljon kortkunder som ett viktigt delmål” säger Håkan Lundstedt, VD och koncernchef för Mekonomen AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Håkan Lundstedt, VD och koncernchef Mekonomen AB, tel 08-464 00 00

Gunilla Spongh, CFO Mekonomen AB, tel 08-464 00 00

Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Skandinaviens ledande bildelskedja med egen grossistverk­samhet, mer än 200 butiker och mer än 1000 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärke.